ICONOS FINALES-TRAZADOS

Lliurament de mercaderies i conformitat

Quan l'article lliurat no compleix les especificacions del contracte, el termini de reclamació varia en funció del defecte...

Lliurament de mercaderies i conformitat

Per afavorir l'agilitat de les transaccions comercials, la llei exigeix denunciar els defectes i reclamar en terminis generalment curts. El fet de signar un albarà demostra que s'han rebut els béns llistats en ell, però no implica necessàriament conformitat, llevat que tinguin defectes evidents per estar a la vista o ser fàcilment detectables pel comprador. En aquest cas, només es pot reclamar si es manifesta el desacord en el moment del lliurament (o, quan la mercaderia estigui embalada o embolicada, en el termini de quatre dies). No obstant això, si la mercaderia ha de ser muntada o provada, el termini de reclamació és de 30 dies.

 

Reclamació per vicis ocults

Si la reclamació immediata no té èxit, es pot acudir a la via judicial. A aquests efectes:

  • Si es reclamen vicis ocults (per exemple, el material del qual estan fetes les peces les fa menys resistents), el termini per reclamar davant els tribunals és de sis mesos, a comptar des de la recepció de la mercaderia.
  • D'altra banda, si el defecte és de tal magnitud que fa que la mercaderia sigui totalment inadequada per al seu ús —és a dir, que la cosa lliurada és inadequada i no serveixi (cosa que s'ha de poder acreditar)—, el termini de reclamació s'amplia a cinc anys (tot i que pot variar en algunes comunitats autònomes).

 

Què es pot reclamar?

En aquests casos és possible reclamar, o bé que es compleixi el contracte (que es lliuri la mercaderia sol·licitada), o bé que es resolgui, amb indemnització per danys i perjudicis en ambdós casos. Respecte a aquesta indemnització, si el seu import ja està previst en el contracte, aquest serà l'import que es pugui reclamar; en cas contrari, només es podran reclamar els danys i perjudicis que es puguin quantificar i demostrar.

 

 

Els nostres consultors estudiaran el vostre cas, verificaran les especificacions acordades, així com el tipus de defecte que presenta la mercaderia, i us informaran de com fer una reclamació i, si escau, de la possible indemnització a la qual teniu dret.

Newsletter d'actualitat

Protecció de dades personals.


Responsable del tractament: MARPA ASSESSORS INTEGRALS, S.L.P., B43365873
REUS , TARRAGONA

La finalitat del tractament de les seves dades és enviar-li comunicacions informatives i comercials, a partir del seu consentiment, que ens facilita en aportar les seves dades (article 6.1.a, RGPD).
Vostè pot fer valer els següents drets sobre les seves dades:

  • Dret d'informació, d'accés, de rectificació, d'oposició, de supressió ("a l'oblit"), de limitació del
    tractament, de portabilitat, de no ser objecte de decisions individuals automatitzades.
  • Recuerde que ejercitar sus derechos es gratuito. También puede usted presentar una reclamación ante la
    autoridad de control.

Puede usted acceder al aviso legal y a la información completa aqui


Feu lliscar per activar el botó